Från kundnöjdhet till ökad kundlojalitet
Vår omgivning förändras allt snabbare och det gäller även människors köpbeteenden. Företagsledare fokuserar ofta på kundnöjdhet, men nöjdhet i sig räcker inte längre för att kunder ska stanna kvar.
Det är dags att vi pratar mer om hur vi bygger kundlojalitet. Och hur undersökningars insikter faktiskt kan stärka kundrelationer och ge ökad försäljning.
Från kundnöjdhet till ökad kundlojalitet
Vår omgivning förändras allt snabbare och det gäller även människors köpbeteenden. Företagsledare fokuserar ofta på kundnöjdhet, men nöjdhet i sig räcker inte längre för att kunder ska stanna kvar. Det är dags att vi pratar mer om hur vi bygger kundlojalitet. Och hur undersökningars insikter faktiskt kan stärka kundrelationer och ge ökad försäljning.
Kraftfull analys och visualisering av data
Anpassade kundundersökningar
Marknadsundersökningar & varumärkesundersökningar
Följ rapportdata i realtid
Kraftfull analys av drivers och vad som påverkar köpbeteende
Utöver indextal såsom NPS och NKI, mäter vi även kundlojalitet
Voice of the customer – möjlighet till djupare insikter med kvalitativa inslag
Möjlighet att kombinera insikter från kundundersökning och varumärkesundersökning
Vi hjälper er att hitta träffsäkra frågor
Om ni inte vill använda en färdig uppsättning frågeställningar, inleds projektet med en genomgång av undersökningens syfte och mål. Redan här funderar vi över vilka eventuella åtgärdspunkter olika frågeställningar kan leda till.
Antal frågor i relation till svarsfrekvens, samt när och hur undersökningen bör genomföras gås också igenom.
Voice of the customer
Beroende på vilken typ av kundundersökning ni vill genomföra, har vi ett par noga utvalda öppna frågor som kan få fram mer information från era kunder. Vi kan också addera mer kvalitativa inslag för att gå djupare i analysen av era nyckelkunder.
I korthet handlar detta om att lyssna på och förstå våra kunders förväntningar, preferenser och behov.
Kvalificerad rådgivning
Ni behöver inte ha några förkunskaper kring statistik eller forskning kring kundbeteenden. Ni får en välgrundad prioriteringslista som utgår ifrån era förutsättningar och möjligheter.
Ni får dessutom konkreta förslag på nästa steg i förbättringsarbetet så att det ska bli enkelt för er att komma igång.
BRAND INSIGHTS
Få nya insikter kring kundbeteende & kundlojalitet
Upptäck hur ert varumärke presterar jämfört med era konkurrenters
Förstå hur ni kan positionera er på marknaden