Från kundnöjdhet till ökad kundlojalitet

Vår omgivning förändras allt snabbare och det gäller även människors köpbeteenden. Företagsledare fokuserar ofta på kundnöjdhet, men nöjdhet i sig räcker inte längre för att kunder ska stanna kvar. 

Det är dags att vi pratar mer om hur vi bygger kundlojalitet. Och hur undersökningars insikter faktiskt kan stärka kundrelationer och ge ökad försäljning. 

Vill du veta mer?
  • Följ rapportdata i realtid

  • Kraftfull analys av drivers och vad som påverkar köpbeteende

  • Utöver indextal såsom NPS och NKI, mäter vi även kundlojalitet

  • Voice of the customer – möjlighet till djupare insikter med kvalitativa inslag

  • Kvalificerad rådgivning som hjälper er skapa positiv förändring

Förbättra era kundrelationer

Vår undersökningsmetodik är flexibel kring sitt syfte: att möjliggöra en relevant analys som
leder till rådgivningen ni får av våra konsulter. Vår rådgivning grundar sig i vår expertis
inom undersökningar, analys av data, samt kunders beteenden. 

 

Vi hjälper er att hitta träffsäkra frågor

Om ni inte vill använda en färdig uppsättning frågeställningar, inleds projektet med en genomgång av undersökningens syfte och mål. Redan här funderar vi över vilka eventuella åtgärdspunkter olika frågeställningar kan leda till.

Antal frågor i relation till önskad svarsfrekvens, samt när och hur undersökningen bör genomföras gås också igenom. 

Voice of the customer

Beroende på vilken typ av kundundersökning ni vill genomföra, har vi ett par noga utvalda öppna frågor som kan få fram mer information från era kunder. Vi kan också addera mer kvalitativa inslag för att gå djupare i analysen av era nyckelkunder. 

I korthet handlar detta om att lyssna på och förstå våra kunders förväntningar, preferenser och behov. 

Kvalificerad rådgivning

Ni behöver inte ha några förkunskaper kring statistik eller forskning kring kundbeteenden. Ni får en välgrundad prioriteringslista som utgår ifrån era förutsättningar och möjligheter.

Ni får dessutom konkreta förslag på nästa steg i förbättringsarbetet så att det ska bli enkelt för er att komma igång.

kundomdöme

 

Ökat engagemang bland medarbetare eller lojala kunder?

Det finns fyra avgörande steg för att lyckas med ett kontinuerligt förbättringsarbete, oavsett om det rör kunder eller medarbetare.
Du väljer själv hur många steg du vill ha hjälp av oss på P&M.

P&M

Vill du veta hur ni kan nå ökad kundlojalitet?

Vi hjälper dig med undersökning & rådgivning
Kontakta oss

Logga

Kontakta oss
  • Sankt Persgatan 95
    602 32 Norrköping
  • 011-461 98 90
  • info@pochm.se

 

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google