Kundundersökning

Alla företag har mer eller mindre nöjda kunder. Vissa kunder är så nöjda att de kan betraktas som ambassadörer och vissa är så missnöjda att de upphör att vara kunder, kanske sprider de också en negativ bild av varumärket.

Vet du vad som gör dina kunder nöjda? Eller vad som gör dem missnöjda? Vi hjälper dig ta reda på detta med rätt kundundersökning.

Nyfiken på hur gamification kan förbättra kundundersökningar? Vi har ett system som ökar svarsfrekvens och ökar dina kunders engagemang för ditt varumärke. Kontakta oss så berättar vi mer!
Simon Hansson
VD
Kontakta oss

Vi hjälper er att reda ut vad era kunder tycker

Utöver populära mätvärden som NKI och NPS hjälper vi er att få informativa svar från tre kategorier av kunder: ambassadörer, kritiker och passiva.
Det viktiga är vad ni kan göra för att få fler ambassadörer och färre kritiker.
Vi ger värdefull rådgivning för hur det kan gå till för just era kunder.  
Divider

 

Ökat engagemang bland medarbetare eller nöjdare kunder?

Det finns fyra avgörande steg för att lyckas med ett kontinuerligt förbättringsarbete, oavsett om det rör kunder eller medarbetare.
Du väljer själv hur många steg du vill ha hjälp av oss på P&M.

P&M

Net Promoter Score (NPS)

Även kallad den ultimata kundundersökningsfrågan – “Hur troligt är det att du skulle rekommendera (företagsnamn) till en vän eller kollega?”. Resultatet ger dig en siffra på hur du ligger till hos dina kunder.

Men viktigast av allt, om den används rätt: du kan få insikt i varför dina ambassadörer sprider ett gott ord om dig och varför dina kritiker sprider ett dåligt rykte om ditt varumärke.

Vi kan hjälpa dig skapa varianter av denna viktiga fråga och vi kan hjälpa dig analysera de viktiga fritextsvaren dina kunder lämnar om dig.

Fördjupande kundinsikter & Nöjd-Kund-Index (NKI)

Vissa av dina kunder kan vara villiga svara på fler frågor och ge fördjupade svar. Med rätt tillvägagångssätt kan du till och med skapa ett större engagemang, genom att låta kunder vara med och påverka utvecklingen av dina tjänster eller produkter genom digitala enkäter.

 

Vi har ett system för gamification som ökar svarsfrekvens och skapar ambassadörer som ger fler positiva offentliga omdömen om ditt varumärke. Ta undersökningen till nästa steg med oss, så låter vi den bli en del av er digitala marknadsföring.

P&M

Churnundersökning, undersök kundbortfall

Alla företag har ett bortfall av kunder. Med en undersökning från P&M kan du dra viktiga lärdomar och lära dig att anpassa tjänster och produkter för att undvika kundbortfall.

Pris
Kvalitét
kundbemötande
Tillgänglighet

Vill du veta vad dina kunder tycker?

Vi hjälper dig med undersökning & rådgivning
Kontakta oss
P&M Sverige AB

Med våra undersökningar vill vi leverera träffsäkra och konkreta lösningar så att en faktisk förbättring kan uppnås, oavsett om det handlar om ökad lönsamhet eller som hjälp i omtanken om din personal. Vårt engagemang finns med i varje projekt vi levererar på och det tror vi märks.

Kontakta oss
  • Tunnbindaregatan 10
    602 21 Norrköping
  • 011-461 98 90
  • info@pochm.se

Medlemsföretag i Östsvenska Handelskammaren